3D renders – overig
Voorstel verdieping indeling
(Juni 2023) Voor de indeling van de 21e verdieping in het bedrijfspand heb ik verschillende opzetjes gemaakt om te bepalen hoe de Mocap/VR ruimte eruit komt te zien, terwijl het ook nog functioneel kan blijven voor lunchruimte/ontspanningsruimte. Gemaakt in Maya 2024 met Arnold, in +/- 30 uur. (zonder rendertijd).
Werk-gerelateerde renders
(Maart 2022) Voor een project van een klant heb ik een coffee corner/recreation area moeten maken, wat in het teken staat van duurzaamheid en groen. De ramen in de achterste muur laten het achterliggende systeem zien, en het hout kan bamboo of afvalhout voorstellen, wat bij de bouw gebruikt zal worden maar niet meer nodig zal zijn. De posters kunnen ook schermen voorstellen die mensen updaten over het weer, nieuws, of andere bijzonderheden binnen het bedrijf. Sommige modellen komen van Free3D af, waaronder de planten, zitstoelen en koffiemachine/automaten. Gemaakt in Maya 2022 met Arnold, in +/- 30 uur.
Aquarium
(December 2020/January 2021) Een project dat eigenlijk een kleine Unreal environment zou moeten worden, maar is omgezet naar een sfeervol aquarium shot. Ik wilde leren hoe ik met Arnold Fog, gobos en belichting om moest gaan. De haai heb ik van Free3D.com, de rest heb ik zelf gemaakt. Gemaakt in Maya 2020.4, met Arnold, in +/- 20 uur.
CGMA course: Lighting and Shading for Film Production
(Oktober/November 2019): Vanuit het werk kreeg ik de kans om een CGMA cursus te volgen. De cursus, Lighting and Shading for Film Production, ging er om hoe je betere materials en renders kon maken met Arnold in Maya. De King’s Treasure was een scene die je van tevoren kreeg, en je mocht zelf de camera angle en materials bepalen. Het ging er alleen om dat je een verhaal wist over te brengen door middel van compositie, depth of field, materials en lighting. Het heeft me ongeveer 10-15 uur gekost om dit te maken.
Lantern
(2019): Een persoonlijk project waar ik aan gewerkt heb tijdens mijn lunch-crunches / na het werk. Dit keer wilde ik me meer richten op belichting en shaders in Arnold (render software). Het duurde een hele tijd voordat ik de juiste belichting en kleuren had gevonden, maar ik ben blij met het resultaat.
Dit project heeft 180,000 polygons en heeft ongeveer 30 uur gekost om het te maken en te finalizen. In Photoshop heb ik nog wat extra flares toegevoegd om de belichting er nog meer uit te laten springen.
UX Control Room voorstel
(2018): Een voorstel voor een kleine verbouwing binnen Vanderlande, in het Innovation Centre. Het idee was om op de begane vloer twee kleine ruimtes tot een grotere ruimte te combineren, en het kantoor boven anders in te richten, zodat hier een creatieve ruimte ontstaat. De meeste modellen zijn gratis gedownload van het internet, maar de textures en materials zijn zelfgemaakt. Maya 2018 en Arnold zijn hiervoor gebruikt.
Witches’ brew
(2018): Een project waar ik zo nu en dan aan gewerkt had dit jaar, maar nu pas echt helemaal af heb gemaakt. Ik wilde een zo laag mogelijk aantal polygons hebben, en dat is me ook aardig gelukt: 4422 polygons, 1 directional light en 13 texture maps, van maximaal 1024 pixels groot. Het is gerenderd met Arnold in Maya 2017, en voor de textures en final touch ups heb ik Photoshop CS6 gebruikt.
Cow
(2018): Een klein project dat ik heb gedaan heb, nadat ik een foto op internet had gezien van iemand die dit met bloempotjes had gemaakt. De bloempotjes die ik heb gemaakt zijn eerst met NURBS gemaakt, om ze vervolgens naar polygons om te zetten. Vervolgens heb ik de objecten van textures voorzien, het geheel gerigged en geposeerd, en daarna met Arnold gerenderd. Het heeft me ongeveer 20-30 uur gekost om alles af te maken. Gemaakt in Maya 2017, gerenderd met Arnold, en hij heeft +/- 20.000 polygons.
Zwembad Reeshof – Gemeente Tilburg
(2017) Een kleine opdracht die ik gemaakt heb voor de gemeente Tilburg. Zij wilden het dak van zwembad Reeshof versterken zodat dit zonnepannelen kon dragen. De klant wilde wel weten hoe de staalbouw het interieur van het zwembad zou beinvloeden. Vandaar dat ze graag wat renders wilden hebben hiervan. Het resultaat vindt u hier beneden. Ik heb er ongeveer 14 uurtjes over gedaan, gemaakt in Maya 2017 en gerenderd in Arnold. De staalbouw zijn CAD modellen die ik geimporteerd heb in Maya.
3D Fontein
(2016): Een fontein, inclusief enkele work in progress-plaatjes. Voor het water heb ik de Bifrost plugin gebruikt. Gemaakt in Autodesk Maya 2015, gerenderd in Mental Ray.