VR Military world
(2023) Deze ruimte heb ik gemaakt van begin tot eind, in Autodesk Maya en Unreal Engine 5. Het doel was om de Quantum Metagloves van Manus te showcasen, en om Blueprints erin te verwerken zodat objecten opgepakt konden worden, of in VR gemanipuleerd konden worden.
De grootste uitdaging was nog wel om alles te optimaliseren voor VR, want het niveau van kwaliteit wat ik graag wilde, was niet te doen in VR (FPS zakte naar 0.4). Hierdoor heb ik sommige modellen opnieuw moeten maken, met lagere polycount dan wat ik hoopte.
Uiteindelijk was het me dan toch gelukt om de VR omgeving vloeiend te krijgen op de HTC Vive en Index. En kan de gebruiker de locker en kisten openen, kunnen de nummers op het numpad van de kluis ingeduwd worden met hoge nauwkeurigheid, en kunnen er items worden opgepakt (en eventueel worden weggegooid). Dit alles heb ik voor elkaar gekregen met de Metagloves, de plugin data die al beschikbaar was, en de interactions heb ik dan verder uitgebreid met mijn eigen Blueprint code.