PilloRama
(2015) Dit spel hebben Joris Kauffeld (programmer/developer) en ik gemaakt tijdens onze stageperiode bij Pillo. De Pillo controller is een kussen waarmee je computerspelletjes kunt spelen. Het enige wat je hoeft te doen, is het kussen in te drukken zodat je de spellen kunt spelen.
Onze doelgroep waren voornamelijk kleine kinderen, tussen de 3 en 9 jaar, of mensen die lange tijd in het ziekenhuis o.i.d hebben gelegen. We wilden als unique selling point persoonlijke foto’s gebruiken, zodat het spel echt een persoonlijke tint kreeg. Een leuke afleiding voor die nare tijd in het ziekenhuis. De standaardplaatjes zijn de tekeningen die ik gemaakt heb.
Joris en ik zijn begonnen met onze unique selling point, en vanuit daar hebben we 3 thema’s gekozen (middeleeuwen, cowboys en science-fiction), waarbij we ook verschillende puzzles en levels hebben ontworpen rondom deze thema’s. Het doel van het spel is om de mensen in het level te helpen (de brug laten zakken, de boeven opsluiten, of de raket lanceren).
Vincent Wolters heeft de user interface en het logo gemaakt. Mijn taak bestond uit het maken van alle assets in het spel, inclusief de textures en animaties. Dit is in ongeveer 20 weken gemaakt, heeft 3 levels, en elk level heeft 6 puzzles/interacties.
Programma’s die zijn gebruikt:
- Autodesk Maya 2015
- Photoshop CS6
- Adobe After Effects CS6
- Unity 5